Underbar helg i Vimmerby!

Hejsan alla :D
 
Va några dagar sen jag skrev (ett inlägg som inte va inställt!!) så jag tänkte att jag skulle göra det nu när jag ändå inte har något annat att göra hos älsklingen. Jag skulle vilja sova men älsklingen kollar på TV och jag vill inte lägga mig själv.. Så får väl försöka sitta uppe till halv 11 ungefär.. Men det ska nog gå, har jag bara något att göra så funkar det alltid, ska nog lägga mig i sängen och läsa en bok lite och så :P Då kanske jag blir mer trött oxå ;) Vore inte fel!!
 
I fredags när jag kom till Mike käkade vi lite fryst pizza och senare på kvällen kom hans klasskompisar Victoria och Caroline förbi för att kolla på Sverige-Österrike på TV :) Blev iallafall en trevlig kväll, även att jag inte va så intresserad av fotbollen och va så sjukt trött så att jag nästan somnade i soffan strax efter 9 XD Redan då va jag trött på skiten och då hade det bara börjat!
I går så hände det en hel del. På morgonen blev det att dammsuga, gå ut med sopor, slänga kartonger (i återvinningscentralen en bit bort), bädda säng och diska då det skulle komma folk och dom första skulle komma redan vid 10 tiden. Vi han färdigt med allt innan folk började komma iallafall och det va skönt :) De som kom va ett antal från Mikes släkt samt min mamma och pappa :) Folket kom för att hälsa på Mike och för att se hur han hade det i hans lägenhet :) Vi gick på Vimmerby marknad uppe på torget, fyndade lite och träffade på lite känt folk (JAG FÖR EN GÅNGS SKULL) sen käkade vi även middag hemma hos Mike. Hans släkt hade köpt med ca 10 packet med potatisgratäng och typ över 1 kg med kassler (SJUKT MYCKET MAT, och mycket blev över som Mike har kvar). Det va super gott och verkligen mättande!
När folket sedan hade åkt hem satte vi oss och tog det lugnt! Båda va trötta!
 
Idag har det varit lite att göra oxå :) Började dagen till äran att vakna vid 6.45 (alltid lika roligt..) Och sedan med frukost vid tv (inget att kolla på). På förmiddagen efter vi gjort oss i ordning tog vi oss en promenad för att ta reda på vart Mikes praktikplats låg, han börjar inte än på ett bra tag men vi tänkte att vi skulle kolla vart det va :) Fint ställe men grymt stort! Tror han kommer trivas där :) Sen gick vi in på Tempo och köpte lite potatis som vi behövde till maten vi skulle laga. När vi kom hem började vi förbereda maten och efter ett tag gick jag bort till brandstationen här i Vimmerby för att möta upp en tjej som jag skulle köpa en skinnjacka av, den va lite tajt men jag ska inte ha den här kroppen hela mitt liv är det tänkt så jag kommer att komma i den perfekt sen när några kilon är borta ;) När jag kom hem höll Mike på med maten och det luktade redigt gott! Fick stå med en handduk och vifta för att vara på säkra sidan att röken från grillen aldrig kom fram till brandvarnaren, det vore inte kul. Sen satte vi oss och åt och det va hur gott som helst! Det kommer ha få göra om många gånger kan jag säga ;)
Nu på kvällen har vi smaskat i oss lite godis och chips och kollat på LOST. Nu sitter som sagt Mike och kollar på Café Bärs och jag är uttråkad.. Men nu ska jag gå och läsa lite i boken eller iallafall lägga mig i sängen och slappa!
 
Ha det bra så hörs vi när vi hörs! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback