Onsdag och långt inlägg :P

Hejsan alla goa och glad!
 
Idag är det Onsdag och halva veckan har nu gått, lill lördag som man brukar säga eller hur? ;)
Sitter just nu här vid köksbordet och har ätit frukost och kollat på ett avsnitt av 24 :) Har varit lite dålig med att kolla på avsnitt från 24 men får försöka bättra mig ;) Får passa på att kolla lite när älsklingen jobbar nätter och sånt :P Då har jag hela kvällarna att fylla upp med saker att göra när jag är själv :/ Raja är tyvärr inte så mycket till sällskap.. :(
Idag vankas det jobb till ca. 15.00 (kan säkert jobba över då jag gjorde det igår) och sedan hem hit till älsklingen och hans mamma och bara ta det lugnt :) Monica kom igår och ska stanna här till Fredag :) På fredag åker även jag hem till Målilla för att stanna där till Tisdag ungefär :) Så blir det när man är lite lång ledig, har inte varit hemma sen midsommar så ska bli riktigt skönt! :) Sova i min egna säng, träffa mamma och pappa och umgås med dem, ha kalas för mamma och träffa delar av släkten, och bara njuta av att jag är leeeedig i 4 dagar utan något jobb! ;D
När jag sen kommer tillbaka till Vimmerby är det dags för jobb igen! Ingen rast och ingen ro som man brukar säga ;)
 
När jag ändå sitter här och väntar på att klockan ska gå så jag ska traska bort till jobbet så kan jag ju passa på att skriva om helgen :)
I helgen var det dags för Mike att jobba medans jag var ledig, han jobbade dock förmiddag och eftermiddag så vi fick nätterna tillsammans och det var jag väldigt glad över då jag inte tycker om att vara själv när det är mörkt. I alla fall, på lördagen var vi tvungna att hämta Mike i Västervik då han inte hade någon buss hem, då passade vi även på att storhandla på Maxi och köpa godis på Godishuset i Verkebäck :) MUMS! Fick med oss en massa gott hem från båda ställena och det va mycket grejer för dom pengarna, gillar att handla på större butiker, mer för pengarna liksom ;) Vissa saker är ju myyyyyyycket billigare på Maxi i Västervik än Kvantum här i Vimmerby.. Synd Maxi inte ligger närmare så man kunde storhandla där oftare!! :( Men det är som det är tyvärr. Fick i alla fall som sagt med oss mycket gott och bra hem och sedan hämtade vi upp Mike när vi va klara :)
Blev en mysig tripp till Västervik där jag var förare hela tiden och körde fel i Västervik, kan skylla på att det är första gången jag körde i Västervik och att jag inte hittar så bra där!
I måndags när jag kom hem från jobbet efter att ha varit ledig hela helgen så var vi båda rätt hungriga jag och älsklingen. Jag ställde mig och gjorde köttbullar och makaroner, hemmagjorda köttbullar för att vara exakt! Riktigt gott om jag får säga det själv, köttbullar är faktiskt en sak som jag själv tycker att jag lyckas väldigt bra med! :)
Igår lyxade vi till det lite på jobbet då en hade fyllt år i Tisdags. Hon var snäll och hade med sig tårta som vi alla kunde äta. Sjukt god tårta kan jag säga att det var i alla fall :) Den hade hon gjort ett bra val på!
Men nu är älsklingen uppe så ska gå och mysa lite med honom innan jag ska dra om en stund <3
Ha det så bra så hörs vi en annan dag :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback