En naglbitare KAN sluta!

Något som många i min närhet vet om är att jag är en nagelbitare och har varit det enda sen jag var lite. Har alltid haft ett "sug" av att bita på naglarna och det blev en extremt dålig vana, kunde ibland bita så mycket att det började blöda, nagelbandet sprack ibland och väldigt lätt. Mina naglar va i dåligt skick kan man säga, vet det finns värre men jag tyckte mitt va jobbigt. Jag va öm om fingrarna ofta och de va för att jag bet. Jag klippte inte bort om det va något irriterande utan jag bet/slet bort det. Det gjorde ont och va jobbigt att se att de såg så hemska ut :(
På översta bilden, den mittersta nageln, ungefär så såg ALLA fingrar ut förr. Har bättrat mig och nu ser de u såhär:
Mycket finare, jämnare (lite jämna i alla fall) och så mycket bättre, inget öm om fingrarna längre, allt är bra! :)
Man kan sluta, bara man lägger den sidan till! Om jag som bet dagligen under flera års tid kan klara de så kan vem som helst klara det :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback