Min räddare i dagen!

Jag vet inte om så många vet om detta men jag har en slags hudsjukdom som kallas för pityriasis rosea. Om ni söker på detta på googel så kommer ni att bli äcklade men jag kan säga att mitt inte ser ut så där. Jag har bara lite bruna fläckar under armarna, under brösten och även mellan brösten samt på magen i lite smått på armarna. Detta är något som jag har stört mig på väldigt mycket då det syns mycket, och mer när man blir lite varmare och börjar svettas, då syns det verkligen mycket! Detta är jobbigt men jag vet att det inte finns något sätt att få bort de bruna fläckarna på så jag har helt enkelt bestämt mig för att inte bry mig om dem. Jag är nöjd med dom för det kunde varit så mycket värre än vad det är! Så jag är bara glad att det är så pass lite som det är.
Men iallafall, för att jag skulle få bort dessa fläckar så fick jag en schampo som jag skulle tvätta med varje gång jag duschade, detta va något år sedan. Jag gjorde detta och jag ångrar något enormt att jag gjorde det. Shampoot torkade ut min hud totalt och sedan dess har jag fått levt med daglig klåda i snart 2 år. Det är jobbigt och det kliar dagligen på ett eller annat sätt. Kliandet har dragit sig till ryggen men där har jag inte några sånna där bruna fläckar, klådan har helt enkelt bara dragit sig till ryggen oxå.. Väldigt tråkigt men så är det! Har en väldigt fet salva för detta och det hjälper grymt bra. Men jag tycker det är jobbigt att DAGLIGEN behöva smörja mig morgon och kväll så jag kom på en sak som jag kunde göra.
Jag köpte ett par skrubbhandskar som jag tänkte att jag kunde tvätta mig med för att "få bort den torra och kliande" huden med. och vet ni en sak.. DET FUNKAR NÅGOT GRYMT BRA! Älskar att jag kom på detta och önskar att jag hade kommit på det låååååångt innan jag faktiskt gjorde det! Den hjälper mig att inte behöva smörja varje dag och nu har jag faktiskt inte smörjt på nästan 3 månader och det känns jättebra att jag inte behöver göra detta längre! Eftersom att jag behöver hjälp med att smörja så är jag alltid beroende att ha någon när mig och det är inte alltid man kan ha någon vid sig varje morgon och kväll, så detta är verkligen superskönt!
Min räddare i livet helt enkelt! Är det någon mer som har dessa problem? Dela med dig av dina erfarenheter! :D
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback