Jag har bestämt mig!

Nu har jag tagit ett stort beslut. Eller stort och stort är det väl inte riktigt, men är en stor grej för mig.
Jag ska gå ner i vikt. Jag ska börja med 3 - 4 promenader i vecka. Jag ska börja gymma inom sinom tid. Jag ska börja försöka äta nyttigare.
Jag vägde mig den siste Mars och fick då se att jag ligger väldigt nära gränsen till alldeles för högt BMI för min längd. Jag måste gå ner i vikt och börja tänka på vad jag äter för som de är nu så måste jag snart sluta med p-piller för det är snart farligt för min kropp att äta dom p.g.a att jag väger så mycket. Inte bra helt enkelt.. Så nu ska man börja tänka sig för, nu är jag 2 hg ifrån gränsen som jag har fått höra av barnmorskan så nu är det bäst att vikten börjar gå neråt och inte uppåt!
 
Hoppas verkligen att det går bra för mig. Vet att jag kommer ha det extremt kämpigt, men jag ska klara det. Sakta men säkert!
Sen har jag ett annat mål, men det målet är väl kanske upplagt på 10 års längd. Jag ska gå ner ca 20kg. Jag ska kommer ner i den vikten som jag hade senast i September 2011. Känns hemskt att ara medveten om att jag har gått upp 20 kg på 5 år. Känns inte bra, inte nyttigt, inte okej. Det måste bli bättring, måste bli skärpning!
Ca 1.5 mil gick jag tillsamman på 3 promenader mellan den 27/3 - 2/4 och det känner jag mig riktigt över! Hoppas jag kommer att kunna hålla det till något liknande varje vecka eller i alla fall varannan!
 
Kommer nog kanske med jämna mellanrum berätta lite hur det går för mig. Får se lite hur det går och hur jag känner om det. Det är ett känsligt ämne för mig med dålig självbild, dåligt självförtroende och en som är väldigt missnöjd över sin kropp och sitt utseende så vi tar det i små steg.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback