Lite update!

Hejsan alla!
Var ett tag sedan jag skrev här så tänkte bara slänga in ett litet inlägg och uppdatera er lite. Har egentligen inte hänt så mycket sen jag skrev sist. Vi har byggt ihop möbler och fått ihop de sista möblerna som vi behövde inomhus så det känns riktigt bra nu när i stort sätt allt är på plats (Y)
 
Jag har börjat göra lite påskfint, har satt upp påskris på verandan och är så nöjd med resultatet, fick låna en kruka av mamma <3 Det blev riktigt fint tycker jag och det ser riktigt hemtrevligt ut kan jag säga! :D
I Fredag hade vi besök av mamma och pappa. Vi fick bland annat hjälp med att få upp vår nätvekskabel i taket och sedan hjälp med lite andra saker <3 Hjälpen uppskattas verkligen! :D <3 <3 <3
 
I lördags (den 19'e) hade vi besök av mina älskade gudbarn och deras föräldrar och hund. Blev en mysig dag med shopping, skratt, prat, matlagning och bara mysigt umgänge! Riktigt nöjd med dagen!
På söndagen blev det massa städande som stog på schemat för Sune (hunden) fäller väldigt mycket hår så behövdes verkligen dammsuga. Behövdes även moppa och torka av en massa olika ytor. Kändes riktigt skönt när man hade städat. Det ser så rent och snyggt ut i lägenheten, en känslan :D :D ;D ÄLSKAR DEN KÄNSLAN!!!!! :D När städning var klar, drog jag ner till min älskade farmor och spenderade några timmar där med henne och även min faster och hennes sambo kom över på besök hos farmor. Blev en riktigt trevlig eftermiddag helt enkelt. Blev sedan kvar i Målilla några timmar innan jag drog mig tillbaka till Vimmerby igen.
 
Idag (måndag) har det hänt en del också. Jag har varit vaken sen ca 6.15, har hunnit med att gå promenad till Kvantum för att handla lite både till oss själva och till påsk. Gick iväg med min shoppingsvagn som ni ser på bilden nedan.. Mike tycker väl inte riktigt om att jag har skaffat den för han kallar mig "Britta, 87 år vilket inte jag själv tycker passar in. Tycker om den, mycket lättare att handla, inte lika tungt och slitsamt för kroppen och sådant gillar vi verkligen!
Efter det blev det att traska hemåt och där började jag göra i ordning köttbullar som vi ska ha i påsk. Efter att jag hade stekt färdigt dom va det dags för en liten frukost. När jag hade käkat färdigt ringde jag hyresvärden och nämnde några saker som vi har problem med. Får se vad som hända skall... Sen började jag med att baka lite, kände bara för det liksom ;)
När jag hade gjort detta var det dags att ta tag i all disk som hade byggts upp på diskbänken under tiden jag hade hållt på att stöka i köket. Kändes riktigt skönt när disken sen va borta, HALLELUJA! :D
Sen var det nästan dags att sätta sig i bilen ner till Hultsfred för att jobba lite extra utöver än vad jag ska jobba på fritids. Alltid skönt med lite extra pass, mer pengar och pengar är alltid välkommet om jag säger så!
 
 
Men nu går ögonen i kors så nu är det dags att krypa ner i sängen och vänta på att klockan ska ringa och väcka mg vid 5.45, hoppas på att inte vara allt för trött imon.
Godnatt så hörs vi på något sätt om ett tag igen!
KRAM!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback