Att sluta bita på naglarna

Många, många och åter många biter på sina naglar. Jag är en av dom som gjorde det dagligen förr. Nu gör jag de knappt, bara om det är någon liten bit på nageln om verkligen är vägen, gör ont eller bara är irriterande, men jag undviker det ju självklart. Det är ju inte bra för tänderna eller för naglarna att bita. Det är ett dåligt beroende som börjar från ingenstans skulle jag vilja säga. Jag kommer inte ihåg när jag började bita på naglarna men jag måste ha varit väldigt lite när jag började i alla fall, just för att jag inte minns när jag började.
 
Fick ofta när jag var mindre, höra när jag bet på naglarna att jag var äcklig. Fast det var så många andra som också gjorde det. Vet inte varför folk var tvungna att nämna det till mig men det gjorde de av någon anledning. I alla fall, förra året eller om det var slutet av 2014 så bestämde jag mig för att sluta bita på naglarna. Första tiden va jobbig innan man vande sig av beroendet och behovet att bita. Nu går det som en dans och det känns naturligt att inte bita på naglarna.
Jag är nöjd med mina naglar i dagsläget, de ser bra ut, syn inte att jag är en tidigare nagelbitare och det är väl snarare det som jag är mest glad över. Att det slipper synas och bli påmind varje dag vad man har gjort.
 
Mina tänder är även mycket bättre och jämnare nu sen jag slutade att bita på naglarna, man sliter ju något gudens på framtänderna speciellt när man biter på naglarna.
 
Så om ni är nagelbitare, försöka att sluta. Ni kommer inte ångra er, man känner sig finare och fräschare och man slipper ha ont i fingrarna/vid naglarna dag ut och dag in. :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback