Filmtips(er)!

Under denna vecka jag tillbringat i Norrköping har Mike tvingat mig till att kolla på (än så länge) 3st av Resident Evil filmerna. Det finns 4st och vi ska se den sista imon skulle jag tro ^^ Varje morgon/förmiddag denna vecka har det varit att vi hade kollat på dom.
Det som är roligt med dessa filmer är att dom är satta som skräckfilmer men jag kan inte påstå att dom är som skräckfilmer som jag tidigare har sätt. Dessa är med åt action hållet enligt mig iallafall. Visst asso dom är lite läskiga men inte så läskiga som dom andra jag sätt har varit. Dessa är helt okej, faktiskt rätt bra :P Trodde jag aldrig skullle säga detta om skräckfilmer xd

Men dessa har vi sett :)
Första filmen:

Ett virus har rymt i en hemlig anläggning som heter "The Hive" vrida personal till hungriga zombies och släppa de muterade Lab "Djur" som de studerar. Den komplexa datorn stängs ner basen för att förhindra infektion. Den förälder bolag skickar in en elit militär enhet, där de möter Alice, som lider av minnesförlust på grund av exponering för nervgas. Den militära laget måste stänga av datorn och gå ut, kämpar de zombies förbi, mutanter och själva datorn, innan viruset flyr och infekterar resten av världen. Alice måste också komma till rätta med sina långsamt återvändande minnen.
(text hämtad från
http://www.imdb.com/title/tt0120804/)
Betyg från mig: 3 av 5

Andra filmen:

Alice vaknar från en fruktansvärd sömn för att hitta hennes värsta farhågor insåg - det blodtörstiga odöda, som hon och den nu tillintetgjord squad av eliten militära kämpade för att förstöra, har loss på staden som omger hemligheten anläggningen av Umbrella Corporation. Att upptäcka att hon var en paraply experiment har Alice blivit bio-genetiskt förstärkt med nya styrkor, sinnen och skicklighet - och hon kommer att behöva dem. I hjärtat av det härjade Raccoon City, en liten grupp infekterade människor, däribland Jill Valentine, en nyligen degraderas medlem av Umbrella Corp elit Special Tactics och räddningstjänst team och stjärnorna teamledare Carlos Oliveira, kampen för sina liv mot svärmar av odöda och dödligare och snabbare Lickers. Slut av lycka och resurser, är gruppen räddas av Alice, och de börjar föra en spännande strid för att överleva och fly innan Umbrella Corporation raderar sitt experiment från jordens yta ...
(text hämtad från
http://www.imdb.com/title/tt0318627/)
Betyg från mig: 4 av 5

Tredje filmen:

År efter Raccoon City katastrof är Alice på hennes hand, medveten om att hon har blivit en skuld och kan äventyra de omkring henne, hon kämpar för att överleva och få ner Umbrella Corporation leds av lömska Albert Wesker och chef forskaren Dr Isaacs . Samtidigt måste färdas genom Nevada öknen och ruinerna av Las Vegas, Carlos Olivera, LJ och nya överlevande K-Mart, Claire Redfield och Nurse Betty kämpar för att överleva extinktion mot horder av zombies, kråkor killer och de mest skrämmande skapade varelser som en följd av den dödliga T-Virus som har dödat miljontals människor.
(text hämtad från
http://www.imdb.com/title/tt0432021/)
Betyg från mig: 4 av 5

Tycker att ni alla kan kolla dessa filmer :P Tror inte ni ångrar er!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback