Dumlekakor

Hejsan alla! Just idag är det den 8:e och då e det fotboll som gäller för våran del :) Det är nu någon gång i eftermiddag :D Som ni kanske förstår så är detta ett tidsinställt inlägg :) Då jag inte sitter speciellt mkt vid daton när jag e hos älsklingen :) Och eftersom att det är sommar ska vi försöka vara ute så mkt som möjligt :D OCh det är ju skönt det!
 
Tänkte bara att jag skulle göra ett inlägg så ni har nått att läsa nu när jag är borta :D
Tänkte ge ett Tips/förslag!
BAKA DUMLEKAKOR! :D Det är gott och rätt så enkelt :D
 
Detta är til 15 dumlekakor:
 
100gram smör
1,5 dl mjöl
0,5 tsk bakpulver
0,5 dl socker
 
Man bara blandar ihop detta så det blir en smet och sen är det bara att klicka ut lite smet i metalformar (papperformar gör att du får käka papper varje gång du äter dom)
Ett förslag! Ställ dumlekola upp, då smälter den ut på ett annat sätt :) Men man kan även lägga den ner om man vill det . Det är ens eget val :D
 
Efter det är det bara att ställa dom i mitten av ugnen och låta dom stå är i 8-10minuter på 175 grader :)
 
Jag bakade dessa den 3:e och det gick sådär och dom såg lite konstiga ut (första gången jag bakade dom på flera år) men dom va ätliga iallafall och det är viktigast iallafall :)
Bild från google..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback