Julpyntat och slagit in paket!

Hejsan alla!
Idag har varit en lite effektiv dag faktiskt! Vaknade vid ungefär 8 och va bara upp ungefär 20 minuter innan jag gick ner för att ta mig en efterlängtad dusch! Så himla skönt med en varmdusch på morgonen (inte ofta jag säger det då jag oftast brukar frysa efter en dusch på morgonen)! Sen blev det att fixa med frukost, mackor, yoghurt och juice! Bästa frukosten helt klart, speciellt med ostmackor på pågenlimpa! :) Blev i alla fall lite slappande med frukost framför några avsnitt av V.Ä.N.N.E.R, är inne på 10:e och sista säsongen nu och jag börjar få lite smått panik, vill inte att serien ska ta slut! Den är verkligen hur bra som helst, varför gjorde dom inte fler säsonger? Borde väl funnits jättemycket mer som dom kunde gjort avsnitt av tycker man men de tyckte väl att det räckte efter 10 år och 10 säsonger.
I alla fall, efter det blev det att hämta upp kyckling bröst ur frysen så de skulle hinna tidna innan det va dags att börja med maten. Eftersom att mamma höll på att julpynta i hela huset idag så blev det jag som stod för maten idag! Blev hemmagjorda klyftpotatis i ugn, stekt kyckling bröst och en sallad till det :) Gott blev det och va även första gången som jag gav mig på att steka ren kyckling och det gick ju bra faktiskt :) Får se om man kanske gör det igen sen nån gång men på ett annat sätt då :) Att det blev bra va ju i alla fall det som var huvudsaken!
Efter det blev det att jag åkte bort till min morbror med lite mat som blev över, åkte även och köpte en julstjärna (blomma) att ha på mitt rum och sedan åkte jag hem för att börja plocka i mitt rum och få färdigt skrivbordet samt julpynta. Har satt upp mina julgardiner för första gången på kanske 5 år eller något, men nu är de uppe i alla fall! :) Blev några av mina ca 73 änglar som åkte upp, orkade inte sätta upp alla, har inte utrymme för det! :)
Har även idag slagit in de första julklapparna idag, till mina kära gudbarn River och Venessa <3 Ska träffa dom på Söndag och har inte möjlighet att slå in dom nu i helgen så fick göra det idag :) Imon bär det av till Vimmerby för att vara hos Mike fram till Lördag, Monica (Mikes mamma) kommer ner över helgen så ska träffa henne och umgås lite. Julpyntas ska Mikes lägenhet göra, kommer säkert bli bra, lite julgardiner och sånt där! :)
Men nu ska jag ta och fixa någon att äta, riktigt hungrig nu då det va rätt många timmar sedan man åt senast! Efter det blir det några avsnitt V.Ä.N.N.E.R och beställning av julklappar :) Ska även betala räkning och lite annat så jag har lite att sysselsätta mig med ikväll i alla fall! :)
Ha en bra kväll alla! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback