Min viktresa

Min viktresa.. Den går bra.. Den går framåt.. Jag är nöjd! Jag är så nöjd över att jag har kommit så här långt på så kort tid. Jag började den 1 April och det är inte många månader sedan.. Och jag har redan snart gått ner nästan 5 kilo. Just nu märker jag inte så mycket skillnad kroppsmässigt men jag gjorde det i början, nu har kroppen vant sig vid ändringarna så jag märker inte av dom på samma sätt längre. Kanske kommer sen när vågen fortsätter att gå neråt.
En annan sak som jag är stolt över är att jag inte har gått upp ett enda hekto. Jag vet inte hur jag lyckats men jag är så glad över att jag har lyckats! Har mycket långt kvar till mitt mål men jag ska klara det! Jag kör på lång sikt med mina mål och tänker inte stressa fram något! Det får ta den tid det tar liksom! Jag bantar inte. Jag tänker lite mer på vad jag äter, försöker att gå promenader när jag har ork och hinner med det samt jag har slutat äta godis. Man behöver inte banta så jag begriper inte varför så många ändå gör det. Man skadar nästan mer än man gör nytta, för sällan kan man behålla vikten ner man rasar ner i vikt. Tar man det lite lugnt och sakta så hinner kroppen med och bearbeta förändringarna och detta gör ju självklart att det blir så himla mycket lättare att behålla vikten på lång sikt och inte bara ett tag. Jag är glad att jag tig det här beslutet att göra något åt min vikt och jag bara längtar efter när jag kan känna mig riktigt nöjd med mig själv och med hur jag ser ut. Jag LÄNGTAR!

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback