Förkyld...

Idag valde jag att vara hemma ifrån skolan, visst jag hatar att vara hemma från skolan för jag vet att jag missar saker! MEN jag kände verkligen att kroppen sa emot i morse.. Jag var förkyld, kunde inte andas, täppt i näsa, tung i huvudet, helt slut i kroppen, öm i kroppen. Så jag valde att vara hemma och ta det lugnt så jag skulle kunna gå till skolan i mon (tisdag) för då har jag prov och jag känner att jag behöver vara i skolan då så jag får göra provet. Då slipper jag ligga efter och ha ett prov i bagaget som jag inte har gjort.
 
Om jag kan undvika att hamna efter så gör jag det, mer än gärna kan jag ju säga!! Så vi får se hur mycket jag har missat i dag.. hoppas verkligen att dom inte har gjort att för mkt idag.. vore hemskt om jag missat mkt..
 
Men idag har man som sagt varit hemma och tagit det lugnt. Jag har legat i sängen och kollat på Tv, suttit lite vid daton, fixat med bilder, fixat en sak med mitt CV, haft svårt att andas, duschat och pluggat. Så jag har gjort lite fast att jag har varit hemma ^^ Skönt när man är hemma men att man under dagen får lite energi tillbaka :) Hade tur att ha det så idag, så jag orkade att plugg tills imon ^^ Så perfekt!!!
 
Men nu ska jag försöka att kunna andas så bra som möjligt tills jag ska sova, och sen hoppas jag att jag lyckas somna så lindrigt som möjligt! Vill verkligen inte ligga vaken länge!!! Vill somna ungefär direkt så jag får sova länge och orkar upp imon..
 
Imon blir det iallafall glasögon till skolan, är så förkyld så vill inte riskera att få ögoninflamation.. Haft det en gång sen jag skaffade linser och det är inte kul.. Det gör ont, mer ont än vanlig ögoninflamtaion, blir en helt annan sak när det är utav linserna man får det, och att man fått det för att man varit förkyld när man hade linserna.. Så bättre koll på linserna och sånt sen man haft det 1 gång!!
 
 
Men ha det bra så hörs vi!!!!
 
Bjuder på en gammal bild så ni får se hur jag ser ut i glasögon. Känns konstigt att se sig själv i glasögon då man inte är så van själv vid det.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback