Mamma? 22 år? Vad sägs?

Längtar ni tills ni blir mamma/pappa?
Jag längtar efter tills jag blir mamma. Jag har absolut inga planer på att bli mamma förens jag är åtminståne 22 år. Då är jag klar med skolan och har troligen jobbat några år och har fast anställning så jag har något att gå tillbaka till när jag har haft färdigt med mammaledigheten :) Jag tycker att det är en perfekt ålder att bli mamma, då har man allt gjort :) Men det kan vänta några år till efter att jag fyllt 22, då hinner man med mycket mer i livet och hinner troligen med att resa lite och hitta på skojsigt men älsklingen :D Så underbart!
 
Tro inte nu att jag är en sån som sitter och tänker på barn hela tiden, jag är ju trots allt bara 17 år och vill verkligen inte bli mamma nu! Jag är alldeles för ung och har inte ens en utbildning, och är ju inte ens myndig. Jag ska ha utblidning och sånt färdigt innan barn kan komma in i bilden. Så enkelt är det och det tänker jag försöka hålla! :)
 
Hur tänker ni angående barn? Längtar ni? Var ni likadana i min ålder och tänkte och längtade fast att det troligen var flera år framåt?


Jag har sen barnsben alltid velat ha barn, som 15 åring längtade jag något enormt efter att få bli mamma! Om jag nu tänker tillbaka så tror jag nog att jag säkerligen att jag behållit barnet om jag hade blivit gravid då trots den unga åldern....MEN är glad att jag väntade i 5 år innan jag tog på mig det ansvaret för idag är jag ju mamma till världens finaste Theodor! :)
Du gör rätt i att vänta, hade planen gått som planerat att jag skulle jobba innan barn och kanske till och med vara anställd och ha nått att komma tillbaka till så hade det sett annorlunda ut idag men jag ångrar inget......jag har världens bästa son och lever i nuet. ♡

Svar: Ja precis, du ska inte ångra nått! Hade du gjort abort hade det aldrig varit Theo som kommit! Och jag tycker du är en bra mamma, och det säger jag inte bara för att, utan jag tycker verkligen det och ska jag vara ärlig så ser jag upp till dig en aning ^^) Och jag tycker det är super duper kul att vi fått sådan kontakt du och jag! Hoppas verkligen kontakten och vänskapen fortsätter att växa :D <3
Linnéa Gungård

2013-03-26 // 22:11:31

jag vill typ inte ha barn men ändå vill jag för man vill ju som föra släkten vidare, men jag vill absolut inte gå ingenom graviditet och förlossning. Så kunde jag skulle jag har surrogatmamma haha :D annars så har jag sagt att jag ska vara minst 30 år innan jag skaffar kids :p

Svar: Hehe okej :) Jag vill vara ung och frisk när barnen är små :) Har sjukdomar i släkten som jag kan få så vill vara frisk när de är små :) Men jag är oxå rädd för förlossning och sånt. Men visst det gör ont men tror det är helt klart värt det! Graviditet är nog inte så jobbigt igentligen :) Bara i bland :)
Linnéa Gungård

2013-03-27 // 22:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback