Rumskullaeken :)

I söndags var mamma, pappa och jag ute på en mysig tur runt om i Småland. Vi började med att käka god mat på Monte Carlo i Vimmerby och sedan åkte vi och handlade lite matgrejer som jag skulle ha hemma hos Mike sen när jag kom hem efter helgen. Efter det åkte vi hem till Mike och lämnade av matvarorna och gav Raja lite ny mat :) Hon blev superglad och verkade vara hungrig lilla stackarn!!! :(
 
Efter det tog vi bilen och styrde mot Djursdala för att kolla läget där lite och det va en lite mysig tur :) När vi hade åkt runt hela Djursdala (iallafall tror jag de flesta delarna) så styrde vi bilen mot Södra vi och Rumskulla :P I Rumskulla blev det att besöka Rumskullaeken, eller Kvilleken som den igentligen heter :) Har inte besökt den på flera flera år så det va mysigt att vara där igen och se hur mycket som hade ändrats. Den har blivit mycket sämre med åren, men vad kan man liksom förvänta sig av en ek som är en bit över 1000 år gammal liksom??? :P
Den hölls för upp med tjocka stål eller järn band med dom har nu fått byta till vajrar då den började falla ihop ännu mer och behövde mer stöd :) Efter trippen vid eken begav vi oss hemåt! En lång dag med mysig bilåkning i värmen resulterade sedan i att jag fick EN MASSA värmeutslag på båda armarna, AJ AJ AJ!! När vi hade kommit hem till Målilla tog vi oss lite fika på altanen, jordgubbar och mjölk för min del blev det! :D Mums!
 
Lite senare på kvällen när det hade blivit svalare tog jag och mamma en cykeltur på ca 9km och snacka om skönt! Men har fått så grymt ont i rumpan efter det, är inte van vid att cykla längre på så sätt :( Men skönt va det iallafall under tiden man cyklade, en mysig stund med mamma blev det och det betyder mycket <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback