Fortfarande inte ställt in mig på vuxenlivet!

Hejsan alla läsare!
 
Idag är det torsdag och det har inte hänt så mycket sen jag senast skrev. Jag har som sagt tagit studenten som ni ser på lite bilder som kommer att poppa upp nu under en viss tid. Har valt att sätta in tidsinställda inlägg så det kommer att komma lite då och då :P Detta är för att det är mycket enklare än att jag ska komma ihåg att lägga in det med några dagars mellanrum :) Bättre med tidsinställda så vet jag när det kommer upp och bloggen blir uppdaterad även när jag inte kommer på något speciellt att skriva :)
Än så länge så känns det fortfarande helt sjukt att jag faktiskt inte räknas som elev på någon skolan längre, utan att jag faktiskt är vuxen och ska söka jobb och börja försöka att försörja mig själv. Helt otroligt att jag blev så gammal så snabbt ;) Nejdå, men det är helt otroligt och jag tror att det kommer att ta ett bra tag till innan det verkligen sjunker in för mig!
Sedan jag skrev senast så har det inte hänt så mycket. Jag har packat typ hälften av allt jag äger och dragit med det till Mike eftersom att jag ska spendera så mycket tid där i sommar :) Bättre att jag har tagit med mig alldeles för mycket grejer än att det blir att det ligger massa i tvätten och jag inte har något att ta på mig. Man kan ju inte tvätt hur som helst när man bor i lägenhet heller så man får tänka smart och göra det bästa som man kan göra :)
 
I måndags så började jag sommarjobbet på riktigt och än så länge känns det bra. Jag känner att jag kommer trivas fast att kroppen tyvärr kommer att ta mycket stryk av städandet men det är så det är. Hoppas bara kroppen klarar sommaren så är jag glad!
I tisdags tog jag steget och gick till arbetsförmedlingen och skrev in mig, får dock inga pengar varje månad eftersom jag räknas som att jag har ett jobb tack vare mitt sommarjobb. Men mot slutet av året så kanske man kan få bidrag, men hoppas jag fått jobb innan dess. Kommer bli galen annars om jag ska behöva gå flera månader utan jobb och bara behöva gå hemma och inte ha ett skit att göra! :(
Fick sitta i nästan 2 timmar innan jag fick komma in och prata med en handledare och sedan satt jag strax över 1 timme och pratade med henne. Hade inte räknat med att det skulle ta så långt tid.. Nästa gång ska jag stå vid dörren och vänta tills de öppnar.. Då kommer man snabbast därifrån! ;)
I veckan har jag även varit duktig, i tisdags gick jag runt 1,6 mil under hela dagen. Det kändes i kroppen dagen efter men det va riktigt skönt och jag fick även kvalitetstid med min älsklig när vi gick ungefär 1 mil på kvällen :)
Men nu ska jag ta och sova! Skriver lite med älskligen och ska snart nana kudden <3 Han är i Norrköping över helgen och jag ska jobba hela helgen så blir inte så mycket pratande med honom tyvärr, men så är det vissa gånger <3
Ha det bra så hörs vi! <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback