V.25, uppdatering efter studenten!

Hejsan alla!
I veckan har det inte hänt så jätte mycket. Började mitt sommarjobb på riktigt nu i Måndags och än så länge känns det bra. Jag trivs och det är trevligt folk som jag jobbar med :) Älskar det även att det är jobbigt att städa ibland, men det är bara att bita i det sura äpplet och jobba på. Att trivas tycker jag är väldigt viktigt att göra så det kännns sjukt bra att jag gör det. Är nöjd med att jag tog jobbet om jag säger så :P
 
I tisdags skrev jag in mig på arbetsförmedlingen och fick vänta 2 timmar innan jag kom in. Det va inte så roligt men jag har lärt mig till nästa gång att jag ska vara där tills dom öppnar och inte 1 timme efter dom har öppnat.. Fick iallafall hjälp med det mesta tror jag och det kändes bra efter mötet. Får se vilken handledare som jag blir tilldelad då jag för tillfället inte har någon, så det blir intressant. Senast i spetember ska jag tillbaka för att rapportera ändringar vilket i mitt fall iallafall blir att säga att jag inte längre har kvar mitt sommarjobb utan räknas som arbetslös istället för deltidsarbetslös som jag för tillfället är. Hoppas verkligen att jag har fått jobb innan dess för jag kommer att blir totalt galen om jag inte får jobb innan! Men det är bara att söka, söka, söka hela sommaren och hoppas på det bästa! :) Oavsätt vilket jobb det är så blir jag glad för att jag kommer att ha en inkomst så jag kan handla saker som behövs och för att jag ska kunna flytta ihop med Mike i framtiden när jobb verkligen är säkrat <3
Har jobbat över midsommar och firat midsommar hemma i Målilla med mamma, pappa, mormor, morbror och lilla Isor! Alltid lika trevligt! Vi hade jättetrevlig med god mat, dricka, kubbspel samt kortspel, musik och massa prat om allt mellan himmel och jord. Ungefär som vår midsommar brukar se ut :) Älskar midsommar då jag tycker det blir så trevligt med maten och sällskapet. Vi är alltid samma sällskap varje år (Farmor är med ibland och Mike va med förra året) och det är roligt för man minns hela tiden vad som hände året innan och man kan prata minnen från midsommararfton från tidigare år. Tycker det är sjukt kul och älskar att umgås med familjen <3 Som ni ser på bilderna nedan så åt jag korv istället för sill. Har aldrig smakat sill men håller på att spy av lukten så det är inte något som jag vill testa om man säger så :P Senare på eftermiddagen blev det jordgubbstårta med jordgubbssylt mellan och vid runt 21 tiden blev det grillat som jag stod för i år. Första gången jag fick grilla och om jag får säga det själv så smakade det suuuuuper gott ;)
 
Imon är det ny vecka och imon drar jag mig även ner till Blomstermåla för att besöka min underbara gudson med familj som även har fått ett nytt tillskott. Lilla Venessa som föddes den 1 Juni <3 Ska bli så kul att träffa henne på riktigt, gjorde det på studenten men hon sov mest då :) Ska bli kul att få umgås med dom själva då det inte blev så mycket under mitt studentfirande. Och det va så himla länge sedan jag var hos River och dom. Måste verkligen bättra oss när det gäller att träffas! Iallafall minst 1 gång i månaden <3 Vill ju inte missa för mycket av min lilla älsklade gudsons uppväxt och utveckling <3
 
Ha det bra så hörs vi!! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback